Falen | Feedback | Faalmomenten | Leermomenten

Falen versus feedback.

Falen versus feedback.

Falen versus feedback. Elk gedrag is een prestatie, of het nu je doel was of niet.

Je kunt geen fouten maken; elk gedrag is een prestatie. Je kunt wel leren van hetgeen je doet. Leren van anderen en anderen leren van jou. Je kunt niet niet communiceren, als je iets gedaan hebt of juist niets gedaan hebt, er volgt een reactie. 

Het zijn leermomenten in plaats van faalmomenten.

Vragen die hierbij passen zijn;
Wat kan ik hier van leren?
Wat ging er goed?

En hoe kan ik het de volgende keer beter doen? 

Leer wat sommigen falen noemen uitsluitend te ervaren als feedback.

Het zien van je resultaat als een bron van informatie in plaats erover te oordelen geeft je de kans om je aan te passen en te bereiken wat je wilt. Het idee van “ik heb gefaald” creëert een, energie en motivatie lek. Feedback en feedforward (planning voor succes) kan het omgekeerde doen.

Falen versus feedback Marijn Dane NLP school Axis Consultancy Hattem Zwolle

Oefening:

De volgende keer dat je een “setback” hebt is het handiger dan jezelf te bekritiseren of jezelf te labelen of de situatie te veroordelen je de volgende vragen te stellen.

  • Welke feedback heb ik gekregen? Van anderen? Van mijzelf, van andere bronnen?

  • Hoeveel heb ik al bereikt tot dusver?

  • Is het nog steeds belangrijk voor mij om te bereiken wat ik gepland had?

  • Gegeven de feedback, wat wil ik nu bereiken?

  • Wat kan ik anders doen?

  • Wanneer kan ik ermee beginnen?

Schrijf je in voor de beroepsopleiding
NLP in Bedrijf

De NLP cursus, traning, opleiding die al meer dan 10 jaar
gewaardeerd is met een 9+

119
Days
23
Hours
59
Minutes
42
Seconds

About the Author

Marijn Dane (MSc, ing.) (1969) (Dyslecticus) is oprichtster en directeur van NLP School en trainingsbureau Axis Consultancy. Daarnaast is ze co-partner van Team Talent Training, AIMS International NL B.V. en B2DNA. Marijn weet individuen en teams vanuit innerlijke kracht te inspireren, te motiveren en te bewegen naar te bereiken wensen en doelen. Haar kracht is om vanuit “vrij denken” juist getimed over te gaan naar doelgerichtheid. Om het doel te bereiken gebruikt ze een goed gevulde gereedschapskist die ze als een vakvrouw toepast bij het uitvoeren van de klus. Haar specialisme is het op een unieke wijze integreren van procesmanagement, systeemdenken en neuro-linguïstisch programmeren tot haar eigen methode. Marijn is internationaal gelicenseerd NLP-trainer en is gecertificeerd door de grondlegger van NLP, dr. Richard Bandler (USA). Zij is afgestudeerd bedrijfskundige en rondde daarnaast vele opleidingen en trainingen in de psychologie en organisatiekunde succesvol af. Kenmerkend voor Marijn zijn haar intuïtie en intelligentie die voortvloeien in overtuigingskracht. Dit weet zij handig in te zetten bij veranderingstrajecten. Als dyslecticus ziet zij snel verbanden en patronen, waardoor ze op creatieve wijze weet aan te sluiten bij verschillende leerstijlen. Haar passie is haar succesfactor: “Ik wil op een efficiënte en effectieve wijze de gevoelige snaar belichten, om vervolgens samen met de klant een harmonisch geheel te creëren”. Afgelopen jaren wist ze met een gemiddelde score van 9 op vorm en inhoud meer dan 1000 deelnemers te raken. Marijn Dane

Leave a Reply 0 comments

Leave a Reply: